ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است
سرخط خبرها

کنایه تعزیرات به اسنپ و تپسی | «اگر به فکر رانندگان هستید، از کمیسیون خودتان کم کنید!»

  • کد خبر: ۲۲۲۰۵۷
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
  • ۳
کنایه تعزیرات به اسنپ و تپسی | «اگر به فکر رانندگان هستید، از کمیسیون خودتان کم کنید!»
سازمان تعزیرات حکومتی، که چندی پیش اسنپ و تپسی را به حذف گزینه «عجله دارم» واداشت، اکنون حق کمیسیون تاکسی‌های آنلاین را هدف گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، اواخر سال گذشته، حذف گزینه «عجله دارم» از اسنپ و تپسی خبرساز شد و واکنش‌های ضدونقیض کاربران و رانندگان را به‌همراه داشت. اما این پایان چالش‌ها برای تاکسی‌های اینترنتی نبود و پس از آن خبر حذف سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی هم توجهات زیادی را به خود جلب کرد. بعد از اعلام حذف سهمیه سوخت، عده بسیاری، از جمله مدیران اسنپ و تپسی، هشدار دادند که این اقدام می‌تواند باعث افزایش کرایه‌ها شود. حالا سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به این شرکت‌ها می‌گوید، اگر واقعاً نگران رانندگان هستند، کمیسیون کمتری از آن‌ها بگیرند.

انتقاد تعزیرات به اسنپ و تپسی بابت کمیسیون

محمدعلی اسفنانی، سخن‌گوی سازمان تعزیرات حکومتی، در نشستی خبری نسبت به سیاست شرکت‌های تاکسی اینترنتی در دریافت کمیسیون ۱۵درصدی از رانندگان موضع گرفت. به‌گفته او، دریافت کمیسیون ۱۵درصدی از رانندگان، در حالی که خودشان خودرو و سوخت را تأمین می‌کنند و هزینه استهلاک را هم می‌پردازند، «منصفانه» نیست. او اضافه کرد که این شرکت‌ها، اگر واقعاً دغدغه رانندگان را دارند، می‌توانند کمیسیون دریافتی از رانندگان را کاهش بدهند.

سخن‌گوی سازمان تعزیرات حکومتی اشاره کرد که با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته عموماً رانندگان ۱۵درصد کمیسیون به اسنپ و تپسی پرداخت می‌کنند، ولی در برخی از شهرستان‌ها این رقم به ۲۰درصد هم می‌رسد.

به‌نظر می‌رسد این سازمان اخذ ۱۵ تا ۲۰درصد کمیسیون صرفاً برای هماهنگی بین مسافر و راننده را موجه نمی‌داند؛ اما اینکه در این راستا مثل مسئله «عجله دارم» قدمی جدی برمی‌دارد یا خیر در حال حاضر مشخص نیست.

در واکنشِ مدیرعامل اسنپ به حذف سهمیه سوخت رانندگان، به اثرات این اقدام روی قیمت تمام‌شده بنزین برای رانندگان، سیستم حمل‌ونقل درون‌شهری و حتی بیش از ۷۰میلیون کاربر مسافر اشاره شد. محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، همچنین اظهار داشت که علی‌رغم پیگیری‌های مکرر از نهاد‌های مربوطه سهمیه سوخت رانندگان اسنپ از اسفند ۱۴۰۱ تاکنون برای آنها واریز نشده است. این یعنی رانندگان اسنپ قبل از اعلام خبر قطع سهمیه هم، دست‌کم، یک سال بود که سهمیه دریافت نکرده بودند.

با این‌همه، سخن‌گوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست اخیر حتی از بررسی گزینه «توقف دارم» در تاکسی‌های آنلاین گفت. او اعلام کرد که سازمان تعزیرات وقوع تخلف در ارائه گزینه «توقف دارم» را هم بررسی می‌کند.

باید منتظر ماند و دید آیا این سازمان در آینده نزدیک باری دیگر یکی از ویژگی‌های سرویس‌های تاکسی اینترنتی اسنپ و تپسی را هدف خواهد گرفت یا خیر.

منبع: گجت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
0
0
این دولت چه مرگش شده که ازار و اذیت و اختلال در امورات مردم نوعی تفریح برای مسولانش شده واقعا دنبال چی هستند این تعزیرات بی جا میکنه با عنوان جلوگیری از قیمت گذاری بالا اما درعمل عکس ان را انجحام میدهند دست به هرکاری میزنند تا کاری کنند این خدمات که وافعا مورد قبول کاربرانش هست را یا فلج کنند یا دچار سرگردانی و بیکیفیت کردن خدمات در قبالش هزینه های گزاف گرفتن دولت کلا به هرچی چنگ میزنه تا سنگ جلو این خدمات بندازه میبینه تاثیری نداره میخواد با قطع کردن سهمیه بنزین راننده ها باعث ازبین رفتن این خدمات برای مردم بشه خودشون که عرضه ندارند خدماتی معقول و مردم پسند بدهند یک سازمانی که خصوصی توانایی داره را با خریت میخواهند از پا دربیاورند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
0
0
چقدر این آدم بچه گانه حرف میزند . مثل یه اوباش . معلومه که شرکت اسنپ یا هر مجموعه اقتصادی برای جذب راننده و انصراف ندادنشون از راننده حمایت می‌کنه حالا کمیسیون رو کم کنه که خودش ورشکست میشه همون راننده بی کار میمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
0
0
این آدم جدا سخنگوی تعزیرات هستش.. یعنی باید حرف زدنش رو بلد باشه. آقای محترم یعنی نمیدونی که حمایت هر مجموعه اقتصادی از کارمندانش یا اسنپ از رانندگانس در نهایت به خاطر منافع اقتصادی خودشه. چون راننده اسنپ ناراضی باشه می‌ره اسنپ درآمدش کم میشه مسافر میمونه. برعکسش هم هست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->